Wednesday, May 26, 2010

Dialog

Pada suatu hari,jeng jeng jeng! Kau sambunglah sendiri.Mari mari teman ingin bercerita.Jangan sampai tayar ada dalam mulut.Ok itu melampau! Perlu ke? Dalam dunia ni ada hak asasi manusia.Dan perlu aku aplikasikan dalam hidup ni.Tettttt,aku nampak kau.Apa cerita ni? Apa lagas? Saya hilang sikit baru.Sikit! Terima seadanya je la.Tu je yang terbaik.Mari kita ukur kedalaman dan berapa lama perkenalan berputik.Aku silap mungkin.Tak kisahlah.Yang baru kenal,dan sayang lebih,itu yang diagungkan.Tidak mengapa! Sosial mobiliti kita tidak sama,wahai Si Bunga Matahari,Si Pelangi aku kagumi,Si oksigen aku hargai.


Si X ; Sudah sudahlah tu!
Si Y ; Lupakan sahaja,tiada gunanya.
Si Z ; Maaf,dia terbaik.Sebentar sahaja,kemudian tidak.Definisi yang berlainan aku fikir

Si X ; Airmata tu tak berbaloi untuk dia,hanya untuk keluarga.Percayalah!
Si Y ;Im amazed! Sedarlah!
Si Z ; On the way mahu sedar

Si X ; Kepercayaan perlu
Si Y ; Setuju! Kebenaran semuanya tahu.Sembahyang,ok? Kau tahu bukan!
Si Z ; *tersenyum lebar melihat potret berbaju kurung di dinding.Ingin buang,tidak sampai hati.Biarkan sahaja.Sayang lagi!*



No comments: